Nieuw in de schappen: SCORPION EXO-1400 Air Carbon

De belangrijkste eigenschappen van een helm? Veiligheid! Maar een helm moet wel lekker zitten op je hoofd en niet te zwaar zijn. Scorpion doet met de nieuwe EXO-1400 Air Carbon en poging.

Een helm moet beschermen, lekker zitten, niet te zwaar zijn en er ook nog eens goed uit zien. De nieuwe Scorpion EXO-1400 Air Carbon heeft alle specs om aan deze voorwaarden te voldoen. De buitenschaal is gemaakt van carbon ultra TCT. De afkorting staat voor Thermodynamical Composite Technology. Die techniek staat garant voor een sterke en lichte helm, want de EXO-1400 Air Carbon weegt zo’n 1.250 gram. De binnenvoering van Kwikwick3 is vochtregulerend. Voor brildragers is het interieur voorzien van uitsparingen voor de brilpoten. Verschillende ventilatiekanalen zorgen voor de nodige verkoeling tijdens warme dagen. Invallend zonlicht wordt afgeschermd door het geïntegreerde SpeedView-zonnevizier.

Een belangrijke eigenschap van de EXO-1400 is dat de helm goed op je hoofd aansluit door het Airfit-systeem. Met een pomp kun je de wangstukken namelijk met lucht te vullen, waardoor je een soort pasvorm op maat krijgt. De Scorpion EXO-1400 Air Carbon heeft standaard twee vizieren, een dark smoke en een helder exemplaar. Verder ontvang je MAX Vision Pinlock, dat condens in de helm voorkomt. De helm is ook voorbereid voor gebruik van bluetooth-communicatiemiddelen.

Specs

Maatvoering: XS tot en met XXL (drie verschillende buitenschalen)
Gewicht: 1.250 gram
Prijs: € 389,90 (Carbon); € 439,90 (Carbon Pure)

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?

Neem een grote motor, plaats hem in een licht frame en verwijder daarna alle onnodige accessoires. Wat je overhoudt, is volgens Victory de formule voor de ‘modern American musclebike’. De Octane dus.