13 C
Nederland
dinsdag 16 augustus 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Nieuw: Moto Morini Corsaro 1200 ZT

Moto Morini heeft zijn nieuwe Corsaro ZT onthuld. De streetfighter is gebaseerd op de ZZ en heeft een V-twin van 140 pk. In vergelijking met de Moto Morini Corsaro ZZ zijn de prestaties van de nieuwe ZT veel agressiever, terwijl het verbruik is gedaald

Italiaanse snit

De nieuwe Moto Morini Corsaro 1200 ZT is 100% Italiaans. Dat geldt vooral voor de stijl, die wordt gedicteerd door het zichtbare trellisframe, de V-twin, de uitlaat onder het zadel en de fraai gebeeldhouwde, slanke tank. Hierdoor kun je comfortabeler rijden en kun je je voeten beter op de grond zetten, wat vooral goed nieuws is voor kleinere motorrijders. De koplamp heeft slechts een lens, de richtingaanwijzers aan de achterzijde zijn gemonteerd op de carbon kentekenplaat. Het dashboatd bestaaty uit een 5″ LCD-kleurewnscherm.

Aan de voorkant is er slechts één lamp , terwijl aan de achterzijde de richtingaanwijzers zijn gemonteerd op de kentekenplaat (in carbon), een van de kenmerken die kenmerkend zijn voor het ontwerp van de Corsair.  Ten slotte bestaat de instrumentatie uit een vijf-inch LCD-kleurenscherm.

Dikke tweecilinder

Het hart van de nieuwe Moto Morini Corsaro 1200 ZT is  de 1187cc FMV12 V-twin , met een vermogen van 140 pk en een koppel van 112,8 Nm. Verder 17″ velgen, 46mm USD volledig instelbare voorvork en een Brembo remsysteem met 320mm schijven voor en 220mm achter. ABS is standaard.

De prijs

Als je de Moto Morini Corsaro 1200 ZT zou willen kopen, reken dan op €15.990,-, in Italië. Z’n concurrentieveld bestaat uit modellen als de Ducati Monster 1200, de Aprilia Shiver 1200 en de Super Duke KTM 1290.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Vorig artikelZo cool als The Fonz
Volgend artikelGetest: BMW F750GS

Gerelateerde artikelen