Nieuwe Husqvarna-modellen

Met deze nieuwe modellen zet Husqvarna Motorcycles een vervolgstap in de markt voor wegmotoren. In 2011 was de eerste stap al gezet met de lancering van de Nuda900-modellen.

De TR650-modellen zijn uitgerust met ééncilinder motoren die zowel in het offroad- als onroadsegment kunnen worden gebruikt. Het motorblok van de BMW650GS is als basis genomen voor het hart in beide modellen van Husky. Het GS-blok is gemodificeerd, waardoor de prestaties van het 652cc watergekoelde ééncilinder motorblok  met dubbele nokkenassen sterk is verbeterd. Volgens Husqvarna levert het blok nu 43 kW (58 pk) bij 7250 tpm en een maximum koppel van 60 Nm bij 5750 tpm.

 

De ééncilinder motor is op diverse punten aangepast om deze een sportiever en dynamischer karakter te geven. Een aangepast elektronisch benzine injectiesysteem, gewijzigde nokkenassen en een hogere compressieverhouding zouden zorgen voor een krachtigere aandrijving met hoogtoerig karakter en een vlotte gasrepons.

De basis van het rijwielgedeelte wordt gevormd door een split-ruggengraat frame van stalen buizen met een demonteerbaar subframe en een voorbalk die met bouten vastzit aan het motorblok. De voorzijde is voorzien van een 46 millimeter upside-down voorvork. De achterzijde bevat een dubbele swingarm, die gemaakt is van vijfhoekige stalen buizen in combinatie met een centraal gemonteerde achterschokdemper.
 

De Strada is voorzien van aluminium gegoten velgen voor gebruik op het asfalt. De Terra heeft stoere spaakwielen, een hoog voorspatbord en een centraal gemonteerde achterschokdemper met progressief linksysteem voor off-road gebruik.

Het remsysteem bestaat uit een enkele schijfrem voor en achter. De Strada is standaard uitgerust met (een uitschakelbaar) ABS. Dit is als optie leverbaar bij de Terra.

We kunnen niet wachten om de nieuwe Husky’s eens flink uit te laten!
 


 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?