zaterdag 10 december 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Piaggio onthult nieuwe scooter

De Piaggio Beverly SportTouring en de Aprilia SRV 850 maxiscooter zullen te zien zijn tijden de 69ste editie van de Milan International Motorcycle Show, de EICMA. Piaggio claimt twee belangrijke noviteiten in hun cilinderinhoudklassen te hebben.

Met de Beverly SportTouring, geeft Piaggio een nieuw, sportief vervolg op de high-wheel bestseller van het merk. Belangrijke kenmerken van de Beverly SportTouring zijn de nieuwe 350cc motor, een 150/70 achterband en een nieuw uiterlijk. Dit is het eerste model van Piaggio dat wordt uitgerust met de nieuwe 350cc motor met een maximumvermogen van meer dan 33 pk. Het is een krachtbron die ontworpen en gebouwd is om de prestaties van de 400cc versie te evenaren, maar met het gewicht, de omvang, de emissies en de gebruikskosten van een meer compacte 300cc. De nieuwe Beverly SportTouring wordt geleverd met ABS/ASR. De Piaggio Beverly SportTouring wordt vanaf zijn introductie op de EICMA 2011 leverbaar in Italië en volgt kort daarna in de Benelux.

 

De SRV 850 maxiscooter (foto boven bericht) is op de EICMA 2011 het grote scooternieuws van Aprilia. Deze maxiscooter is voorzien van de eerste en enige 850cc tweecilinder 90o V4 scootermotor met elektronische brandstofinjectie, een maximumvermogen van 55,9 kW (76,0 pk) bij 7.750 tpm en een maximumkoppel van 76,5 Nm bij 6.000 tpm. De styling van de scooter is een duidelijke verwijzing naar de superbikewereld van Aprilia.

Van 8 t/m 13 november kunnen we op de EICMA kennis maken met deze nieuwe aanwinsten in de Piaggio Group.
 

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Vorig artikelCheca mag blijven
Volgend artikelCrosstourer van Honda

Gerelateerde artikelen