Royal Enfield eert einde 500 met Tribute Black

Dat Royal Enfield stopt met de productie van de historische luchtgekoelde 500 cc single is geen verrassing. De 500, die in verschillende vormen teruggaat tot 1953, krijgt nog wel een laatste gelimiteerde editie: de Tribute Black.

Royal Enfield stuurt slechts 1000 exemplaren van de Tribute Black naar Europa en nog minder naar de Benelux. Dus is haast geboden. De Europese verkoop van de huidige Classic en Bullet 500’s eindigt wanneer de voorraad opraakt. Vanaf nu ligt de focus op de 650 tweecilinder. Die werd in 2018 geïntroduceerd. Wel blijven er reserveonderdelen van de 500 beschikbaar.

Basis is bestaande 500

De Royal Enfield Tribute Black is een aangepaste versie van de in 2008 geïntroduceerde Classic 500. De Tribute Black heeft hetzelfde blok: een 499 cc luchtgekoelde eencilinder. Dat heeft een vermogen van 27 pk. Het verschil is de zwarte lak. Op de spatborden en de tank wordt glanzende lak gebruikt, op het gereedschapskastje aan de zijkant matte. De met de hand aangebrachte striping ontbreekt natuurlijk niet.

Verder krijgt elke Tribute Black een genummerde gedenkplaat en speciale accessoires. Die bestaan onder andere uit canvas tassen met montagerek, duozadel, breder uitstaande spiegels en een machinaal bewerkte oliedop.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?