Royal Enfield presenteert de Bullet Trials

De afgelopen maanden plaagde Royal Enfield ons regelmatig met een video waarop net niets te zien was. Behalve dan dat het om iets ‘terreinachtigs’ ging. Het model zou deel uitmaken van de 2019 line-up, dat bestaat uit een 350 en een 500cc Bullet. De motor zou neigen naar een klassieke scrambler. Het zojuist gepresenteerde model lijkt net genoeg off-road te zijn en daardoor interessant genoeg.

Het frame, blok en het merendeel van de Royal Enfield Bullet Trails is identiek aan de al decennia bekende Bullets. Wel anders zijn de koplamp, het stuur, de upswept uitlaat en de Cleat banden op een 19” voorwiel en een 18” achterwiel.

Verrassend is dat Royal Enfield de vering niet op de een of andere manier heeft opgewaardeerd. We verwachten dan ook geen huizenhoge verkoopcijfers in Europa. Het is ook nog maar de vraag of ze hoe dan ook op het oude continent te koop worden aangeboden. De styling is best goed, maar de motor lijkt niet echt geschikt voor avontuurlijke motorreizen. Daarvoor is een Himalayan meer geschikt.

Het vermogen zal weinig afwijken van de reguliere versies van de Bullet. De 350 heeft ongeveer 20pk en de 500 ongeveer 27pk. De Trails heeft schijfremmen en standaard ABS.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?