woensdag 7 december 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Team Classic Suzuki onthult Katana gebaseerd op WorldSBK GSX-R1000

Team Classic Suzuki heeft zijn lockdown-project onthuld; een Katana geïnspireerd door de GSX-R1000 WorldSBK-racer.

In het hart zit een WorldSBK 999cc-viercilinder blok van een Alstare GSX-R1000, dat volledig isopgefrist door Team Classic Suzuki’s Nathan Colombi.

Het blok doet ongeveer 200 pk aan het achterwiel. Om de zaken elektronisch beheersbaar te houden, is een Yoshimura EM Pro-kit geïnstalleerd.

Het pakket is ondergebracht in een Alstare WorldSBK-frame met dezelfde afmetingen als de GSX-R1000K8-straatmotor. Er is een oversized achterbrug gebruikt en een op maat gemaakt subframe van Alpha Performance Fabrications, beide ontworpen om een dubbele schokdemperconfiguratie mogelijk te maken. Dat is een eerbetoon aan de originele Katana. De vering wordt verzorgd door Öhlins.

De Dymag CH3 wielen handhaven een klassieke uitstraling. Het zijn dezelfde wielen die Team Classic Suzuki in de XR69-replica’s worden gebruikt.

Gemonteerd zijn Brembo-schijven, met remklauwen en remblokken zijn ook van de Italiaanse firma.

De achterste remklauw zit discreet tussen de achterbrug en het wiel voor een mooiere look van de achterkant. De nieuwe aluminium achtersets zijn in eigen huis ontworpen.

De achterkant is ook opgefrist met een slank led-achterlicht dat op een zadelunit is gemonteerd dat ooit een race-item van Team Classic Suzuki was, voordat het werd aangepast om op de brandstoftank van de fabrieks -superbike te passen.

De tophalf is een nieuwe old stock van de Katana. Het werd beschikbaar gesteld door Suzuki’s Vintage Parts-programma. Het werd iets verbreed en aangepast.

De vormen van de neus en het zadelunit werden gebruikt om koolstofpanelen te creëren die voor de finishing touch zorgen.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen