Terblanche ontwerpt poes van hel

Motorfabrikanten gebruiken voor hun modellen maar al te graag het woord iconisch. Confederate Motorcycles heeft al 23 jaar recht van spreken en ook de nieuwe X132 Hellcat Speedster heeft nu al een legendarische status. Het design van de motor is van niemand anders dan Pierre Terblanche. De Zuid-Afrikaan kennen we onder meer van de Ducati 999, Multistrada en Hypermotard.

Hellepoes
Terblanche kon niet helemaal vanaf nul los gaan op de V-twin. De Speedster is namelijk een vervolg op de X132 Hellcat die twee jaar terug op de markt kwam. Net als bij het origineel speelt het massieve 132” (dat zijn dus 2163 cc) motorblok een schitterende hoofdrol in het ontwerp. Deze hellepoes lijkt voor 95 procent uit motorblok te bestaan en voor de rest uit lucht. Dat laatste verklaart het gewicht van 227 kilo. Aan de 240 mm brede achterband de dankbare taak om al het vermogen (121 pk en 140 Nm) op het wegdek over te brengen.

65.000 dollar exclusief
Confederate Motors bouwt 65 exemplaren van de X132 Hellcat Speedster. Een advies: koop maximaal een exemplaar want er hangt een prijskaartje van 65.000 dollar aan. Daar komen de invoerrechten en BTW nog bovenop. Alleen al de aanbetaling van 10.000 is gepeperd te noemen. Heb je toch interesse dan kun je hier je dollars kwijt.

[justified_image_grid ids=20574,20575,20576,20577,20578,20579,20580,20581]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.