TMAX bij Van de Kuinder

Was de Yamaha TMAX volgens velen al de sportiefste, best presterende zware scooter op de markt, voor 2012 heeft Yamaha haar scootervlaggenschip een flinke facelift gegeven. Zowel het blok als het rijwielgedeelte zijn herontworpen voor meer prestaties en een betere, sportievere wegligging terwijl uiteraard ook het uiterlijk een opfrisbeurt heeft gekregen.

Voor het overzicht volgen hier de belangrijkste veranderingen op een rijtje. Een nieuwe tweecilinder met nu 530cc en een herontworpen CVT voor meer ‘driveability’. De lichtgewicht riemaandrijving en aluminium swingarm reduceert natuurlijk niet alleen het totaalgewicht maar verschuift het zwaartepunt ook verder naar voren. Het koppel is gestegen voor een (nog) scherpere gasreactie. Om alles veilig te kunnen stoppen is de achterremschijf groter en meet nu 282mm.

En we gaan gewoon verder met de nieuwe aluminium zijstandaard, LED achterverlichting en lichtgewicht aluminium velgen, een verstelbaar windscherm, een herontworpen dashboard en nieuw ontworpen gegoten aluminium frame. De nieuwe TMAX wordt leverbaar in grijs, zilver, zwart en wit.

Wil jij ‘m met eigen ogen zien? Vrijdag 9, zaterdag 10 en maandag 11 december staat de nieuwe scooter na Milaan, Parijs en Amerika gewoon bij van de Kuinder Motorfietsen te Hilversum in de showroom. Kijken, kijken, kijken! Surf voor adresgegevens naar www.vandekuinder.nl.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?