Triumph trekt het doek van de splinternieuwe Trident 800, een naked roadster die brute kracht koppelt aan een messcherpe urban look. Onder de tank ligt een volledig nieuwe 798cc-driecilinder met drievoudige gasklephuizen – razendsnelle gasrespons, meedogenloos koppel en een eindschot dat je kippenvel bezorgt.
Triumph trapt af met 6 vernieuwde modellen
Het lichte chassis met verstelbare Showa-vering maakt elke bocht een feestje. Wendbaar, strak en precies zoals een motor moet aanvoelen – direct, stabiel en altijd klaar om gas te pakken. Met een volgetankte 198 kilo en veel grip van de Michelin-banden stuurt hij soepel en voelt hij speels en zeker tegelijk.
Qua technologie laat de Trident geen steek vallen. Denk aan hellingshoekgevoelige Cornering ABS en tractiecontrole, drie rijmodi (Road, Sport, Rain), Triumph Shift Assist voor schakelen zonder koppeling en cruisecontrol voor de lange adem. Alles is aan te passen via een helder 3,5-inch TFT-display met Bluetooth-connectiviteit.

Kleuren
De Trident 800 ziet eruit alsof hij snelheid ademt. Een gespierde naked look met scherpe lijnen, korte kont, opwaarts gebogen uitlaat en een tank die smoelt. Goudkleurige velgen, luxe afwerking en kleurcombinaties als Ash Grey/Diablo Red, Carnival Red/Graphite en Jet Black maken het geheel af.
Steve Sargent, Chief Product Officer bij Triumph, zegt het recht voor z’n raap: de Trident 800 tilt de succesformule van de Trident 660 en Street Triple 765 RS naar een hoger niveau – meer power, meer karakter, meer sensatie. De nieuwe driecilinder levert 115 pk bij 10.750 tpm en 84 Nm koppel bij 8.500 tpm. Intern is de krachtbron opgebouwd met gesmede drijfstangen, hogedrukzuigers en een getwiste krukas – klaar voor mishandeling.

Uitrusting
De Showa-voorvork van 41 mm en de verstelbare achtershock bieden uitstekende controle, terwijl dubbele radiale remklauwen met 310 mm schijven zorgen voor harde, voorspelbare stopkracht. Alles bij elkaar levert dat een motorfiets op die zowel verfijnd als bloedgeil aanvoelt.
Elke detail klopt. Van de LED-verlichting met opvallende DRL-handtekening tot het in het zadel geperste logo. En voor wie nog meer wil, zijn er originele Triumph-accessoires, waaronder een Akrapovič-demper van titanium met carbon eindkap – pure pornografie voor motorliefhebbers.
De Trident 800 is er vanaf €11.195. Twee jaar garantie, 16.000 km onderhoudsinterval. Leverbaar vanaf maart 2026.



