donderdag 12 december 2024

Triumph Tiger 1200 krijgt ‘auto-lower’-functie. Gratis voor 2022-Tiger 1200’s!

Voor 2023 krijgt de hele reeks Tiger 1200’s de nieuwe Active Preload Reduction technologie. Deze technologie zorgt ervoor dat de motor tot wel 20 mm zakt wanneer hij tot stilstand komt, door de veervoorspanning te verminderen. Dit is hoe Triumph zegt dat het werkt:

‘De nieuwe Active Preload Reduction functie maakt het mogelijk om de zithoogtes verder te verlagen. Afhankelijk van het gecombineerde gewicht van de rijder, duopassagier en bagage kan dit de hoogte verder verminderen met maximaal 20 mm wanneer de motor tot stilstand komt, wat de rijder meer gemak en vertrouwen biedt. Nieuwe Tiger 1200 -eigenaren kunnen toegang krijgen tot deze nieuwe veervoorspanning-functie door eenvoudigweg de ‘Home’-knop op de rechter schakelaar één seconde ingedrukt te houden, aangezien de functie nu standaard wordt geleverd op alle nieuwe Tiger 1200-motorfietsen.’

Wat als het geen BMW GS mag zijn? Test Ducati Multistrada V4 S vs KTM 1290 Super Adventure S vs Triumph Tiger 1200 GT Pro

De functie werkt dus niet automatisch. Het wordt alleen geactiveerd als de rijder op de juiste knop drukt. Dat kan enkele zorgen van rijders over een storing wegnemen. En hoewel het geen enorm verschil in hoogte is, kan het genoeg zijn om sommige rijders zich comfortabeler te laten voelen als ze stilstaan.

Gratis voor 2022-Triumph Tiger 1200

Gezien het aanbod van Triumph van lage accessoirezadels, hebben ze nu enkele van de laagste zithoogtes van ADV-motorfietsen op de markt, waardoor deze Triumph’s toegankelijker worden. En Triumph vertelt ook dat deze functie nu beschikbaar is op 2022 Tiger 1200’s als een retrofit zonder extra kosten. De volgende keer dat je je motorfiets voor onderhoud wegbrengt, kunnen de monteurs een software-upgrade uitvoeren die dit Active Preload Reduction-systeem activeert. Vraag je dealer om meer informatie hierover.

Is dit goed nieuws? Het aanbieden van de functie zonder extra kosten is positief (hoewel het uiteraard in de adviesprijs is verwerkt), en gezien hoeveel rijders eerder adventure-motorfietsen vermeden vanwege de onhandige ergonomie, kan dit de ADV-wereld openen voor veel nieuwe motorrijders.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen