Twee nieuwe Indians: Challenger Dark Horse en Limited

Deze week werden we geconfronteerd met de PowerPlus, Indians nieuwste blok. Da’s een beest van 1.769cc. De 60 graden vloeistofgekoelde V-twin perst er 122 pk uit en 178 Nm. Maar voor welk model was dat blok eigenlijk bedoeld? Nou, voor de Challenger Dark Horse en Limited. Met de vaste kuip, ‘omgekeerde’ voorvork zijn de Challengers geen motoren die onopvallend voorbij rijden.

Het blok is een beest, maar het onderhoud eraan is beperkt. Dankzij hydraulische klepstoters en spanners op de distributieketting kun je duizenden kilometers voor de Indian naar de dealer moet. Behulpzame elektronica is volop aanwezig. Zo heb je de keuze uit drie rij-instellingen: Rain, Standard en Plus waarmee je de gasrespons van het blok voelbaar verandert. Alle instellingen zijn natuurlijk gekoppeld aan een passend ingrijpende traction control.

Comfortabel motorrijden

De Challenger beschikt over tal van comfortverhogende accessoires, zoals een langeafstandszadel (!), elektronische cruisecontrol, waterdichte zadeltassen met een inhoud van 68 liter en je kunt de contactsleutel in je broekzak houden als je de Challenger start. Het scherm is instelbaar, evenals de ventilatieopeningen. De LED dagrijverlichting, centraal geplaatste koplamp en nieuw vormgegeven Indian-embleem op het voorspatbord geven de Indian Challenger een heel eigen profiel, overdag en ‘s nachts.

In de fraaie ‘omgekeerde’ voorvork zijn radiaal gemonteerde Brembo-remmen met race-specificaties geïnstalleerd. Mochten de Metzeler Cruisetec banden tijdens het remmen toch blokkeren, grijpt ABS in. 

Volop techniek

De Challenger is niet zomaar een bagger. We schreven het al eerder: er zit volop techniek op de motor die het motorrijden eenvoudiger maakt. De Challenger heeft bijvoorbeeld Smart Lean Technology. Da’s  elektronica dat je helpt beter de bocht door te komen. Hart van het systeem is de Bosch IMU, dat cornering pre-control geeft aan de dynamische tractiecontrole en ABS, naast Drag Torque Control.

Eenzaam op en lange rit? Dan zet je de RodeCommand aan. Da’s het grootste touchsceen infotainementsysteem van maar liefst 17,5 cm. Het systeem toont naast weer- en verkeersinfo ook allerlei belangrijke info over de motor. Gekoppeld aan het systeem: Bluetooth® en USB-koppeling voor smartphones. Je kunt het systeem eventueel upgraden met het PowerBand Audio Plus systeem, dat bestaat uit 50% krachtigere speakers in de kuip en zadeltassen.

Accessoirepakketten

Direct beschikbaar zijn twee accessoirepakketten waarmee je je Challenger naar eigen smaak kunt verfraaien. De Challenger Roque Collection biedt keuze uit  allerlei premium zwarte items en een zwart middelhoog stuur, een getint windscherm en zwarte valbeugels. De Challenger Tour Collection verhoogt het comfort met een 406mm hoog windscherm, een afneembare sissy bar, een rugleuning en voetsteunen voor de passagier, een verlengd zadel, een rugsteun voor de rijder, highway pegs en een hak/teen versnellingspedaal.

De Challenger Dark Horse is leverbaar in de kleuren Thunder Black Smoke, Sandstone Smoke en White Smoke. De Indian Challenger Limited is beschikbaar in Thunder Black Pearl, Deepwater Metallic en Ruby Metallic. Prijzen en levertijden zijn op dit moment niet bekend.

Foto’s van de Indian Challenger Dark Horse

Foto’s vn de Indian Challenger Limited

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?