Ultieme Bobber volgens Fred Krugger

Als Fred Krugger iets maakt, weet je vooraf dat het geweldig mooi wordt. De Belg vervaardigt al jaren briljante, oogstrelende en waanzinnige custommotoren. Toen Triumph Benelux hem dan ook vroeg om op basis van een Bonneville Bobber een motor te maken die geschikt is voor flat track acceleratieraces hadden ze goud in handen. Het eindresultaat onderstreept het vertrouwen dat Triumph in Krugger heeft.

Extra tank
Zoals altijd is er meer gebeurd in de werkplaats in Basse Bodeux dan je op het eerste gezicht ziet. De benzinetank is 40 mm lager om nog dichter op het blok te liggen.  Het leverde de noodzaak op voor een extra tank om de injectiepomp te herbergen. Deze tank zit onder het zadel geplaatst en is vrijwel onzichtbaar. De tankdop is verzonken in de gewone benzinetank om de vloeiende lijn van de tank te accentueren. De zadelsteun is omgedraaid en opnieuw bekleed met een zadelovertrek van Wildhog.

Voorvork ingekort
De wielbasis neemt met 75mm toe, de hoogte juist met 45 mm af.  Het frame zelf is ongemoeid gelaten. De voorvork is duidelijk zichtbaar ingekort met 38 mm om het race-aspect te benadrukken. De luchtfilterkast maakt plaats voor kelken. We raden Triumph aan om dat idee direct te jatten. Het voor- en achterspatbord zijn volledig nieuw vormgegeven exemplaren die oorspronkelijk van de Speedmaster komen.

Lekker shoppen
Triumph heeft Krugger waarschijnlijk vriendelijk ingefluisterd dat hij ook wat fabrieksaccessoires moest gebruiken. Onder het motto ‘wie betaalt, bepaalt’ voldeed de Belg aan dat verzoek. Hij gebruikte onder meer:  handvaten, led verlichting met aluminium sierrand, olievuldop, voorremkapjes en een steun voor de koppelingskabel. Krugger deed niet alleen boodschappen bij Triumph, maar kocht ook: Procross velgen, remschijven van Arlen Ness, gefreesde kelken,  knipperlichten, stuurgewichten, Inox uitlaten en megafoondempers en Dunlop Sportmax banden met speciaal profiel.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?