VFR800F is back

Terug van weggeweest, de VFR800F. Na drie jaar afwezigheid staat de kleine VFR weer in de verkooplijsten van Honda. De sport-tourder heeft niet alleen een nieuwe, scherpere look gekregen, ook het blok is aangepast. De 782 cc V4-VTEC gaat je nu van meer power voeden in de onderste toerenregio en het middengebied. In totaal beschik je over 106 pk bij 10.250 toeren per minuut en 75,1 Nm bij 8.500 toeren. Ook komt VTEC (meer kleppen actief bij hogere toerentallen) minder agressief binnen en heeft Honda de VFR800F voorzien van traction control. De sport-tourder is ook nog wat pondjes (20 stuks) kwijtgeraakt, onder meer al zeven kilo door een nieuw uitlaatsysteem (een enkele demper). In totaal weegt ie nu 239 kilo. De nieuwe Pro-Arm swingarm en de 43 mm dikke telescoopvoorvork moeten tot een goed gevoel met het asfalt leiden. De stopkracht haalt de VFR uit radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen aan de voorzijde en werkt samen met een ABS-systeem. De zithoogte is overigens te verstellen met twintig millimeter (789 of 809 mm). Mooi detail in de kop van de VFR, de X-koplamp is nu uitgevoerd in LED. En ook deze Honda heeft zelf uitspringende knipperlichten, die voor gemonteerd zijn in de spiegels. Erg fijn voor doorrijders, de VFR is standaard voorzien van verwarmde handvatten.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?