13 C
Nederland
dinsdag 28 juni 2022

VFR800F is back

Terug van weggeweest, de VFR800F. Na drie jaar afwezigheid staat de kleine VFR weer in de verkooplijsten van Honda. De sport-tourder heeft niet alleen een nieuwe, scherpere look gekregen, ook het blok is aangepast. De 782 cc V4-VTEC gaat je nu van meer power voeden in de onderste toerenregio en het middengebied. In totaal beschik je over 106 pk bij 10.250 toeren per minuut en 75,1 Nm bij 8.500 toeren. Ook komt VTEC (meer kleppen actief bij hogere toerentallen) minder agressief binnen en heeft Honda de VFR800F voorzien van traction control. De sport-tourder is ook nog wat pondjes (20 stuks) kwijtgeraakt, onder meer al zeven kilo door een nieuw uitlaatsysteem (een enkele demper). In totaal weegt ie nu 239 kilo. De nieuwe Pro-Arm swingarm en de 43 mm dikke telescoopvoorvork moeten tot een goed gevoel met het asfalt leiden. De stopkracht haalt de VFR uit radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen aan de voorzijde en werkt samen met een ABS-systeem. De zithoogte is overigens te verstellen met twintig millimeter (789 of 809 mm). Mooi detail in de kop van de VFR, de X-koplamp is nu uitgevoerd in LED. En ook deze Honda heeft zelf uitspringende knipperlichten, die voor gemonteerd zijn in de spiegels. Erg fijn voor doorrijders, de VFR is standaard voorzien van verwarmde handvatten.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen