Victory act 3: Verbranding

Foto’s: Victory

Dit is ‘m: de Combustion. Toen Victory in november op de EICMA in Milaan de Ignition onthulde liet het ook al weten dat er een derde model zou komen op basis van Project 156 waarmee ze eerder dit jaar in de Pikes Peak International Hill Climb meestreden om de zege. Project 156 is een studiemodel waarop de nieuwe 1200cc V-Twin op werd uitgeprobeerd. De volgende in lijn is de Ignition. Deze werd gebouwd door Urs Erbacher – een bekende dragracer – en zou de ‘Europese kijk op een cruiser’ zijn. Dit, omdat Erbacher oorspronkelijk uit Zwitserland komt. De Combustion is juist de Amerikaanse kijk op het concept en is gebouwd door Zach Ness (zoon van Cory Ness) van Arlen Ness Motorcycles. Beide motoren worden aangedreven door het nieuwe vloeistofgekoelde, 1200cc, 60 graden V-Twinblok met vier kleppen per cilinder.

Tijdens de bouw van de Combustion werd Ness geïnspireerd op Amerikaanse musclecars met enrom veel kracht en een relatief laag gewicht. Ness: “Ik wilde een motorfiets creëren die snel, licht en klaar voor de aanval is bij het volgende groene licht”.

De Combustion werd vandaag onthuld op de International Motorcycle Show in New York. Op deze beurs zijn ook de Ignition en Project 156 te zien.

[justified_image_grid ids=23009,23010,23011,23012,23013,23014]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.