Victory Motorcycles gaat watergekoeld

Victory Motorcycles, net als het onlangs geherintroduceerde Indian onderdeel van de Polaris Group, koerst op een duidelijke strategieverandering af. Het merk, bekend om haar futuristisch ogende choppers en Tourers, gaat om meer ruimte te creëerden tot het klassieke Indian gebruik maken van watergekoelde blokken.

Victory heeft door vier designers een schets laten maken voor de eerste ’waterkoeler’; een door voormalig Harley-ontwerper Richard Christoph, een door ex-Volvo man Ryan Black-Macken en een derde door de iets minder bekende Salvador Gonzales. De vierde designstudie komt van de huidige hoofddesigner van Victory, Greg Brew.

Het zijn vier variaties op een thema maar geruchten gaan dat de machine uiteindelijk een brute, Diavel-achtige powercruiser moet gaan worden. Iets waar het beter presterende watergekoelde blok de gewenste prestaties aan zal moeten koppelen. Het is dan aan Indian om de concurrentiestrijd aan te gaan met aartsrivaal Harley-Davidson.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?

Neem een grote motor, plaats hem in een licht frame en verwijder daarna alle onnodige accessoires. Wat je overhoudt, is volgens Victory de formule voor de ‘modern American musclebike’. De Octane dus.