Yamaha introduceert met MT-125 lichte hypernaked

Met de Yamaha MT-125 kun je vanaf het begin tot het eind van je motorcarrière vertoeven op een steeds zwaarder model uit het zeer complete MT-gamma.

De introductie van de MT-125 zou zijn vervroegd vanwege de succesvolle lancering van de Yamaha MT-15 in Azië. De MT-125 deelt veel van het opvallende ontwerp van dit Aziatische model.

Wat is er nieuw aan de 2020 Yamaha MT-125?

Naast een nieuw ontwerp beschikt de MT-125 over een geheel nieuw 125 cc blok. De geavanceerde techniek is geïnspireerd op de sportieve Yamaha YZF-R125, inclusief VVA (Variable Value Actuation, variabele klepbediening). Met een toerental tot 7.400 tpm biedt het een soepeler en breder koppel, waardoor hij makkelijker en precies te rijden is.

De bediening van de nieuwe assist en slipperkoppeling kost minder kracht. Dat merk je vooral in de file. De MT-125 zou ook beter te schakelen te zijn. Een 140 achterband ondersteunen de tractie en de remmen.

De MT-125 is voorzien van een LCD-display dat de belangrijkste info scherp en goed leesbaar weergeeft. Het rijwielgedeelte is onder handen genomen, met een verbeterde zitpositie tot gevolg. De brandstoftank is wel kleiner – 10 liter – maar dat zou weer gunstig uitpakken tijdens kruipdoor-sluipdoor rijden in de stad.

De 2020 Yamaha MT-125 komt in december 2019 op de markt. De prijzen zullen te zijner tijd bekend worden gemaakt.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?