Triumph maakt lekker met Thruxton RS (met supercharger?)

Je zult maar zo’n superprijzige en hyperexclusieve TFC Thruxton gekocht hebben… Triumph kwam gisteren namelijk met een teaser van de Thruxton RS – als een TFC-versie voor de gewone man, wellicht? Of nog bijzonderder zelfs…

Vooruit, een extra lettertje bij een typenaam maakt sowieso al wel wat los. Alleen wat kan Triumph nog toevoegen – behalve dus een S – aan de Thruxton R om hem nog bijzonderder te maken? Wellicht verraadde Triumph het zelf al, want op dezelfde dag dat op de Instagram-pagina van het Britse merk de teaser online kwam, deelde het ook onderstaande foto.

“A supercharged Thruxton – need we say more.
Triumph and custom shop Mellow Motorcycles joined forces last year to create a supercharged Thruxton R. Designed to go fast, very fast, this blue beauty is something of a masterpiece.”

Hoeft niets te zeggen, maar ja, waar een productiemachine met drukvulling een paar jaar geleden een luchtkasteel leek, weten we nu beter. Dus, waarom niet?

Of ons vermoeden klopt, moeten we afwachten. We kunnen al wel verklappen hoe een Triumph Thruxton met Supercharger rijdt. MOTO73 reed namelijk twee jaar geleden al de Triumph Thruxton Roké Special – RS dus! Deze matzwarte Thruxton R is uitgerust met een TTS-compressorkit en Bas Kentrop van Roké Motors produceert een niet misverstane 171 pk…

MOTO73-testredacteur Nick Enghardt over de Triumph Thruxton Roké Special: “Het project van Bas (Kentrop, red.) heeft veel gelijkenissen met de novelle van The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde. Het boek gaat over een gerenommeerd Brits arts en een heer in elk opzicht, die onderzoek doet naar het goed en kwaad dat in ieder mens leeft. Bas heeft door de Thruxton van een compressor te voorzien, het kwaad wakker gemaakt in de T120-krachtbron.

Dr Jekyll en diens kwaadaardige alter ego Mr Hyde zitten beide in de Thruxton R Roké Special. Hij kan perfect en vriendelijk rijden, met bakken koppel in het onderste- en midden van het toerengebied. Jaag je hem op stang, dan krijg je te maken met Mr Hyde; met het kwaad. Het gaat je ook niet in de koude kleren zitten ook. De spierpijn heeft twee dagen aangehouden. Toch, zoals wel vaker het geval is met dingen die niet zouden mogen, lonkt de verleiding altijd. Ondanks dat de Roké Special je helemaal door elkaar schudt, wil je stiekem heel spoedig toch nog eens proeven van die haast eindeloze power.”

Het wachten is nog even op de onthulling op 5 november. Dan weten we het!

Foto’s: Triumph
Video: Roké Motors Mijdrecht

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.