Yamaha Niken wint Craziest Bike Award

De Niken is serieus een vreemde motor. De driewieler is uniek en innovatief. Maar de Niken die door Game Over Cycles samen met Yamaha werd aangepast, is de Gekste aller Nikens. De Yamaha werd tentoongesteld op de Custombike Show 2019 in de Duitse stad Bad Salzuflen. Dat juist deze Yamaha Niken de prijs Craziest Bike Award won, is niet meer dan rechtvaardig.

Game Over Cycles baas Stainislaw Myszkowski zeght dat ‘de Niken revolutionair én omstreden is volgens motorrijders’. Om die reden liet hij de Niken een dramatische transformatie ondergaan.

‘We zijn radicaal te werk gegaan. Alle plastic onderdelen zijn vervangen door aluminium, waardoor de vormen van de Niken scherper en vooral ook agressiever zijn geworden. De aerodynamische eigenschappen zijn niet verloren gegaan door de transformatie. Rekening houdend met de snelheid van Niken kan je zeggen dat deze Yamaha bijna als een samoerai-zwaard door de lucht snijdt,’ aldus Myszkowski.

De uitdaging was om elk onderdeel te laten samenwerken met alle bewegende onderdelen van de Niken. Veel onderdelen werden dan ook met de hand én op maat vervaardigd. Alleen zo werd de innovatieve constructie van de Niken geen geweld aangedaan. Meer dan 1.400 manuren werden besteed aan het maken van de custom-Niken.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?