Yamaha Star Venture naar Amerika

Oude naam, nieuw jasje. De Yamaha Venture komt in 2018 weer op de markt in de Verenigde Staten en Canada. Nu kan die naam voor twee beelden in je hoofd zorgen: Een dikke cruiser, of een dikke touringfiets à la model Honda GoldWing. Want dat zijn de modellen die beiden de naam Venture hebben gedragen. Eerst was er het tourmodel, dat van 1983 tot 1993 werd gebouwd. Daarna werd de Venture omgedoopt tot cruiser in 1996. 

Yamaha brengt de naam nu toch weer terug naar het touringsegment. De Star Venture maakt gebruik van een 1854cc, luchtgekoelde V-twin en is gemaakt om te concurreren op de luxe touringmarkt met merken als Harley-Davidson en de – daar heb je ‘m weer – Honda Gold Wing. Prijs? Vanaf 24.999,- dollar. Wil je er nog een extra luxe pakketje elektronica en ledverlichting bij dan betaal je 2.000,- dollar meer. Een cruiserblok in een luxe touringjasje dus, klinkt als een uiterst geschikte combi voor die mijlenlange rechte wegen in Noord-Amerika. Dat is dan ook de reden dat hij de ondertitel ‘Transcontinentaal touren’ heeft meegekregen. Je rijdt er zo mee van de westkust naar de overzijde van de USA. Maar beide zijden van ons Europa in het zadel van de Venture zien doen we vooralsnog niet. Yamaha heeft aan ons bevestigd dat de Venture voor nu enkel bij Canadese en Amerikaanse motorrijders beschikbaar zal zijn.

Foto: Yamaha

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.