Intermot: Suzuki RM-Z250

Een nieuw frame, swingarm, vering, nieuw motorblok met meer pk’s en koppel dan zijn voorganger is de RM-Z250 van Suzuki zonder twijfel gloednieuw. Het gros van de vernieuwing zit in het blok. Daarin zien we ddat het piekvermogen is toegenomen door een nieuwe cillinderkop en in- en uitlaatpoorten die de luchtstroom en verbranding effectiever maken. Het luchtfilter is 30% groter gemaakt en het kanaal dat uit de airbox loopt is rechter gemaakt waarmee de Suzuki bij iedere snelheid krachtiger is gemaakt. 

Verder is er een tweede brandstofinjector ingebouwd waardoor bij hogere toerentallen meer kracht uit het blok wordt geperst omdat de brandstof/zuurstof mix rijker kan wordenn gemaakt. Ook is de bakverhouding geoptimaliseerd zodat de rijder meer gevoel heeft met het wat er met het achterwiel gebeurd. De uitlaat is alnger gemaakt  wat dan weer resulteert in iets meer kracht bij lage snelheden.

Frame
Het nieuwe frame is in totaal 370 gram lichter dan het oude. Ook is hij verstevigd waardoor de torsiestijfheid met 10% is toegenomen. De swingarm is ook lichter geworden doordat hij door middel van vloeistof in zijn vorm wordt geperst. Zo kan er materiaal en tijd bespaard worden met lassen. 

De vering komt van Kayaba en is voor en achter volledig instelbaar zoals gebruikelijk. De voorvering heeft veren gekregen in plaats van luchtdruk voorveren. De remschijf aan de voorzijde is nu een groter 270 mm exemplaar. 

Qua elektronica Suzuki heeft haar ‘Holeshot Assist Control’ launchcontrol systeem verder verbeterd met hulp van hun kennis uit de racerij. 

Foto: Suzuki

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL