Engeland: Historische circuits

Racers Welcome Op het grootste eiland in de Noordzee kun je schitterend rondjes draaien: behalve Brands Hatch en Silverstone zijn er nog veel meer, maar minder bekende circuits te vinden als Oliver‘s Mount, het laatste stratencircuit van England. Of Mallory Park, Brooklands of Oulton Park. Circuits als routepunten in een opwindende rondrit langs Engelse motorgeschiedenis. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/engeland-historische-circuits.gpx"] In een monotone autowegmodus zijn we onderweg naar Engeland: m'n kameraad op de Triumph Thruxton R met racegenen, ik op de Tiger Sport met koffers en Ortlieb-roltas achterop. Vóór Calais zien we plotseling voetgangers op de ...
Racers Welcome Op het grootste eiland in de Noordzee kun je schitterend rondjes draaien: behalve Brands Hatch en Silverstone zijn er nog veel meer, maar minder bekende circuits te vinden als Oliver‘s Mount, het laatste stratencircuit van England. Of Mallory Park, Brooklands of Oulton Park. Circuits als routepunten in een opwindende rondrit langs Engelse motorgeschiedenis. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/engeland-historische-circuits.gpx"] In een monotone autowegmodus zijn we onderweg naar Engeland: m'n kameraad op de Triumph Thruxton R met racegenen, ik op de Tiger Sport met koffers en Ortlieb-roltas achterop. Vóór Calais zien we plotseling voetgangers op de snelweg, als in een fata morgana. De uitvalsweg naar de reizigersterminal is afgezet door hoge hekwerken met scheermesprikkeldraad. Refugees not welcome in Engeland, bikers wel. Hoewel, in Dover aangekomen, waar de Brexit inmiddels een feit is, ontpopt het Verenigd Koninkrijk zich bijna als een terra incognita. Oeps, we hebben de juiste kaartset niet geïnstalleerd! Met een rood hoofd van schaamte, maken we de oren vrij. Pleister op de wonde: het zelfbewuste en sonore grommen van de 1200 Thruxton, dat je niet kunt vergelijken met het agressieve blaffen van een boxermotor uit Beieren.

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.

MotorNL Digitaal €2,99 per maand

Maandelijks opzegbaar

Alle artikelen uit MOTO73, Promotor en Classic & Retro lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen of de (downloadbare) bladerbare PDF magazines.

Promotor €67,50 per jaar

Dus nog geen €5,60 per maand

10 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MOTO73 €93,50 per jaar

Dus nog geen €7,80 per maand

22 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?