Vanuit de Rhône-dal naar de Mont Cenis

De toertocht, die begint in het westen van het Zwitserse kanton Wallis, voert je gedeeltelijk ook over de Route des Grandes Alpes. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-3_Rhonedal_Mont Cenis.GPX"] Start: Bex Finish: Lanslebourg Lengte: 355 km Zuivere rijtijd: 6,5 uur Passen en bergwegen: Col du Corbier (1235 m), Col du Ranfolly (1250 m), Col de Joux Plane (1700), Col de la Colombiére (1618 m), Col des Aravis (1498 m), Col des Saisies (1438 m), Cormet de Roselend (1938 m), Col de l´Isera (2270 m). Wintersluiting:  Col de l´Iseran en Cormet de Roselend van begin oktober tot eind mei. De overige passen en wegen worden ...
De toertocht, die begint in het westen van het Zwitserse kanton Wallis, voert je gedeeltelijk ook over de Route des Grandes Alpes. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-3_Rhonedal_Mont Cenis.GPX"] Start: Bex Finish: Lanslebourg Lengte: 355 km Zuivere rijtijd: 6,5 uur Passen en bergwegen: Col du Corbier (1235 m), Col du Ranfolly (1250 m), Col de Joux Plane (1700), Col de la Colombiére (1618 m), Col des Aravis (1498 m), Col des Saisies (1438 m), Cormet de Roselend (1938 m), Col de l´Isera (2270 m). Wintersluiting:  Col de l´Iseran en Cormet de Roselend van begin oktober tot eind mei. De overige passen en wegen worden afhankelijk van het weer kortstondig gesloten. Alternatieve routes: Zuidkant van de Col du Petit St. Bernard (2188 m) Ideale maanden:  Juni tot oktober. In september kans op sluiting van de hoge passen. Rijgenot: Voortdurend, maar Cormet de Roselend en de zuidkant van de Col de l´Iseran springen eruit Landschap:  Cormet de Roselend en Col de l´Iseran. Het uitzicht op Val d´Isère vanaf de noordzijde van de l'Iseran is prachtig. Aan het begin van de toer biedt de Col de Joux Plane een indrukwekkend uitzicht op noordwest flank van het 4810 m hoge Mont Blanc massief.

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.

MotorNL Digitaal €2,99 per maand

Maandelijks opzegbaar

Alle artikelen uit MOTO73, Promotor en Classic & Retro lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen of de (downloadbare) bladerbare PDF magazines.

Classic & Retro €49,50 per jaar

6 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het prachtige dikke magazine Classic & Retro is iedere twee maanden weer een feest om te lezen. Klassiekers, test, techniek, alles vind je terug in Classic & Retro. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

Promotor €64,95 per jaar

10 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MOTO73 €93,50 per jaar

22 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?