Honda pakt crossers aan

Honda heeft zijn belangrijkste twee crossers voor 2014 een flink aantal upgrades gegeven. In navolging van de CRF450R heeft ook de CRF250R (foto boven) een ander frame, dat meer gericht is op massacentralisatie, waardoor de handling nu weer op een hoger niveau is gekomen. Daarnaast hebben de motoren ook een herziene vering, een compleet vernieuwde injectie en nog meer interne aanpassingen, waardoor het blok met name bij lage en middenhoge toerentallen meer punch heeft gekregen.

Voor de 450 zijn de wijzigingen minder ingrijpend, wat wil zeggen dat frame, swingarm en linksysteem ongewijzigd zijn gebleven. Wel nieuw is de Dual Fuel Injection Timing, waarvan een technische uitleg ongetwijfeld nog zal volgen. De uitlaat is eveneens nieuw en de koppeling heeft lichtere veren. Ook de vork en de schokbreker zijn iets aangepast en dus staat de 450 eveneens klaar voor het nieuwe seizoen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?