zondag 28 april 2024

Marc en Álex Márquez: Broederlijke competitie op het circuit

Marc Márquez spaart Álex niet en de broederlijke relatie wordt buitengesloten van het circuit: ‘De teamgenoot is de eerste concurrent’

Marc en Álex Márquez hebben een zeer speciale relatie en zullen in 2024 opnieuw teamgenoten zijn, net zoals eerder het geval was (in 2020, bij Repsol Honda Team), maar dit betekent niet dat ze het elkaar makkelijk maken. Of zoals de oudere broer en nieuwe teamlid van Gresini duidelijk zegt: ‘Álex is mijn eerste rivaal.’

Nummer 93 had tijdens een persconferentie, georganiseerd door Estrella Galicia 0.0, geen moeite om te praten over deze rivaliteit met Álex, waarbij hij de competitieve geest benadrukte die ze beiden hebben: ‘De teamgenoot is de eerste concurrent, maar in dit geval is het familie. We zijn hier allebei voor de competitie, het zit in onze genen. Natuurlijk is het beter als ik Álex kan verslaan, en als hij mij kan verslaan, dan is dat beter voor hem’.

Als de relatie buiten het circuit één is en binnen een andere, is er nog steeds tijd om elkaar te helpen, zoals het nieuwe lid van het Gresini-team zei: ‘Het belangrijkste is ook om elkaar te proberen te helpen zoals we thuis altijd hebben gedaan. Op het circuit heeft ieder van ons zijn eigen technische team en eigen problemen. Het is zelfs niet goed om te veel te praten omdat een opmerking van mij soms heel anders kan klinken voor hem, dus we gaan door zoals we zijn geweest, ieder met zijn eigen technische team en thuis elkaar zoveel mogelijk helpen om goed voorbereid te zijn op raceweekends’.

Met seizoen 2024 steeds dichterbij de start, zijn er hoge verwachtingen door wat Marc Márquez heeft laten zien met de Desmosedici tijdens de tests in Valencia. En velen aarzelen niet om hem als een van de belangrijkste kanshebbers voor de wereldtitel te noemen.

Jan Kruithof
Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen