MotoGP: Welke knop is waarvoor?

Een start- en dodemansknop, de claxon, het groot licht en een richtingaanwijzer. Meer heb je op een doodgewone motor niet echt nodig. Natuurlijk hebben moderne motoren nog veel meer besturing, zoals het instellen van vermogenmodi. Een heel ander verhaal is het met MotoGP-motoren. Van het uitschakelen van wheeliecontrol tot het inschakelen van de ‘pit limiter’. Als toeschouwer merk je er nauwelijks iets van, maar bijvoorbeeld het instellen van de motorrem is een belangrijk onderdeel van het racen. Scott Redding legt in deze video uit waar alle knoppen voor zijn.

Video: Pramac Racing

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.