Officieel: Dani Pedrosa blijft Honda rijden

Je kunt je makkelijk blind op staren, bepaalde transfers in de sport. Een zo’n transfer was die van Dani Pedrosa. Zo logisch klonk het dat hij opnieuw onder het Movistar-vaandel zou rijden bij Yamaha, maar niets blijkt minder waar: Dani Pedrosa tekent voor twee jaar bij bij het Repsol Honda-team.

De beslissing onderstreept de langdurige relatie tussen de kleine Spanjaard en het merk met de grote H, een fabrikant die hij tot noch toe zijn gehele racecarrière trouw gebleven is, en voorlopig dus ook zal blijven. Al in de GP-talentenklasses stond er Honda op de tank van zijn machines en op die trouw heeft hij een aardige carrière op weten te bouwen.

Pedrosa mag dan wel bekend staan als een van de meest getalenteerde rijders die nooit een wereldkampioenschap wist te pakken – sommigen noemen hem al gekscherend Dani Mamola – maar dat heeft hem er niet van heerhouden het op één-na-hoogste aantal GP-podiums te te pakken. Hij hoeft enkel Valentino Rossi voor zich te dulden. 

Kort om, Dani zit in best een warm nest en lijkt het er wel naar zijn zin te hebben. Ook lijkt het HRC niet te bommen dat de kampioenschappen sinds de 250cc-titel in 2005 uitgebleven zijn.

STOELENDANS
Met de indruk dat Dani naar Yamaha zou gaan en Viñales Suzuki trouw zou blijven, schuift er opeens wel heel veel in het MotoGP ‘silly season’. De muziek van de MotoGP-stoelendans begint in rap tempo korter te spelen.

Na Jorge Lorenzo’s vertrek bij Yamaha begonnen de stukken hun plaatsen in te nemen, maar nu ligt de sleutelrol bij Maverick Viñales, die dus voor de tweesprong staat te gokken en Suzuki trouw te blijven of de overstap te maken naar de huidige kampioensfiets, met het risico naast Valentino Rossi te verbleken. 

Ook de geruchten of wat Ducati met beide Andrea’s gaat doen blijven de gemoederen bezig houden. Eentje moet weg, maar wie? Dovi heeft veel pech gehad, waardoor zijn scores tegenvallen. Iannones scores vallen tegen omdat hij veelal te driest opereert in de baan. Sympathie en logica doen de vinger naar Dovi wijzen als de man om te blijven, maar dat is puur gissen. Net zo goed als het een gok is te stellen dat Iannone dan wel bij Suzuki aangesteld zou worden… gokken en gissen leidt tot brokken en missen.

Het wachten is dus op wat Viñales gaat doen. De keuze is geen gemakkelijke, zeker niet aangezien er naar verluidt een verschil van 1 miljoen euro zit tussen de aanbiedingen van Yamaha en Suzuki. Kort om, een motor waarvan je weet dat ‘ie kan winnen, of een motor die jou legendarisch kan maken maar ook je carrière kan kosten voor 1 miljoen meer.

Keuzes Maverick, keuzes.

Foto: 2snap

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?