Rob Hartog op een Superstock 1000 in 2016

De plannen om opnieuw in de Stock 600-klasse uit te komen lagen klaar, maar de reorganisatie van de 600cc-klasses dwongen Hartog snel te schakelen en de stap naar de Superstock 1000-klasse was vlug gemaakt.

Hartog zal opnieuw uitkomen met Kawasaki en wel met de gloednieuwe ZX10R. De oude machine heeft hij verleden jaar meermalen met wildcards gebruikt in het Nederlands kampioenschap en met succes, dus vertrouwen heeft Hartog er wel in. Hij geeft aan niet te kunnen wachten tot de eerste test op Aragon eind februari.

Qua opbouw gaat Team Hartog-Jenik Against Cancer komend seizoen op pad met vering van K-Tech, die wordt gemonteerd door Robin Duyzers. Duyzers zal ook veringsupport gaan verzorgen voor Hartog. Banden zijn de gereguleerde Supercorsa-banden van Pirelli.

Het EK Superstock 1000 zal bestaan uit negen wedstrijden in Europa. Naast het volledige FIM Superstock 1000 kampioenschap zal het team wederom deelnemen aan een aantal ONK- en IDM-races. 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?