Rossi’s exclusieve schip is klaar: de Sanlorenzo SX88 heet Titilla III

Bijna 27 meter lang bij 7,2 breed, een topsnelheid van 23 knopen (50 km/u) en allerhande aanpassingen. Zozeer zelfs dat – gerucht! – de kosten in de buurt van de 9 miljoen euro liggen.

23 knopen: precies de helft van 46. Dat is de snelheid die Valentino Rossi’s nieuwe schip kan halen. Het varende paleis vervangt de Titilla II die in de haven van Pesaro ligt. Natuurlijk is het niet de snelheid die de kampioen uit Tavullia gewend is, maar het is toch een topprestatie voor een bijna 27 meter lange kolos.

Nieuw jacht voor Valentino Rossi?

De Sanlorenzo SX88 ging deze dagen voor het eerst te water. De negenvoudig wereldkampioen verkoos om de tewaterlating bij te wonen via een webverbinding. Zo voorkwam Rossi onnodige blootstelling aan vreemden vanwege de pandemie.

Het basismodel van de Sanlorenzo SX88 kost ongeveer 4,5 miljoen euro, maar volgens sommige geruchten hebben de door Valentino Rossi gewenste aanpassingen de kostprijs bijna verdubbeld. Dat is geen onmogelijk bedrag als je bedenkt dat de gekozen werf maar heel weinig boten per jaar produceert. En dat die allemaal absoluut exclusief zijn, met kostbare oplossingen die vaak ontwerpen vereisen die de interne organisatie van het basismodel overhoop gooien.

Naar verluidt heeft Rossi veel nagedacht om een schip te creëren dat perfect bij zijn smaak past. Maar geen fantasie over de keuze van de naam, aangezien het nieuwe schip Titilla III zal heten

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?