2019 Kawasaki Ninja H2: 231pk!

De Kawasaki Ninja H2 is er eentje. Toen de supercharged hypersport alweer drie jaar geleden werd geïntroduceerd, schrok menig motorrijder. 200pk had deze straatlegale motor maar liefst en toch niet de sterkste ooit. Die eer was weggelegd voor de 300pk sterke H2R. Die had wel een nadeel: je mocht er de weg niet mee op.

Kennelijk snakt Kawasaki naar nog meer pk’s voor de Ninja H2. De stand staat nu op 231 pk en je vraagt je af waar het eindigt? Want het officiële Ram-Air vermogen kennen we nog niet. Evenmin laat Kawasaki ons in het ongewisse waar toch die 31 pk zijn gewonnen. Op zich niet zo vreemd, de grote najaarsmotorshows kondigen zich eerdaags aan. En dan wil je nog wel wat te melden hebben.

Wat Kawasaki wel laat weten is dat diverse onerdelen zijn overgenomen van de hypertoursport Ninja H2 SX, waaronder het inlaattraject en de ECU. Verder is de 2019 H2 geschoeid met de nieuwste Bridgestone RS11 banden en voorzien van Brembo “Stylema” remklauwen. Deze nieuwe remklauwen bieden een verbeterde koeling van de remblokken voor een meer direct en beter voorspelbaar remgevoel.

Naast diverse visuele updates, waaronder een nieuw Supercharged logo heeft de Ninja H2 een unieke zelfherstellende laklaag. Die unieke lak is door Kawasaki volledig in eigen huis ontwikkeld en vereffend zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen. Als eerste Kawasaki is de 2019 H2 uitgerust met een TFT display met Bluetooth connectiviteit. Hierdoor is het mogelijk om via een smartphone de motor te linken aan de nieuwe ‘Kawasaki Rideology’ app. Eenmaal gekoppeld, kan de smartphone een schat aan informatie tonen, zoals het brandstofniveau, de accuconditie en aankomende onderhoudswerkzaamheden. De unieke zelfherstellende laklaag van de Ninja H2 is door Kawasaki volledig in eigen huis ontwikkeld en vereffend zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen.

Naast de ‘gewone’ Ninja H2 heeft Kawasaki voor 2019 ook nog een zeer exclusieve Ninja H2 Carbon staan, voorzien van een sterk lichtgewicht carbon topkuip, speciaal mat lakwerk en een hoogwaardige Öhlins achterschokdemper.

Over wat beide motoren straks gaan kosten, laat Kawasaki zich nog niet uit.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?