2021 CFMoto 300NK is een naakte Streetfighter

De Chinese motorfietsfabrikant CFMoto is de laatste jaren op meerdere markten goed op dreef. Met een indrukwekkende vloot van motorfietsen die een nog indrukwekkender prijskaartje dragen, is het eigenlijk verrassend dat de fabrikant nog geen voet op de Amerikaanse markt heeft gezet. CFMoto maakt gebruik van originele ontwerpen dankzij hun samenwerking met het Europese designhuis Kiska Design, dezelfde mensen achter de motoren van KTM.

Het resultaat van deze samenwerking is een vloot motorfietsen die zich qua design kan meten met de rest van de wereld. Als aanvulling op deze premium styling, werkt CFMoto samen met grote OEM’s (Original Equipment Manufacturer) voor de mechanische onderdelen van hun motoren. Grote merken zoals J.Juan, Continental, KYB, en Bosch leveren de remmen, motoronderdelen, vering, en andere onderdelen van de gehele CFMoto line-up om de levensduur en betrouwbaarheid van de motorfietsen te garanderen.

De ‘KTM’ CFMoto MT800 is definitief klaar

2021 CFMoto 300NK

Geheel in lijn met de tijd heeft CFMoto zijn eerste Euro 5/ BS6-conforme motorfiets gelanceerd in de vorm van de 300NK. In Australië, Europa en Azië zijn motoren als de CFMoto 400NK en 650NK geliefd bij zowel beginnende als gevorderde motorrijders, dankzij hun styling en prestaties. De 300NK gaat een stapje verder, met een vloeistofgekoelde, DOHC-uitgeruste eencilindermotor met een cilinderinhoud van 292 kubieke meter. Met een vermogen van 27 pk is de 300NK een machine die aan de A2-normen voldoet.

Interessant is dat de 2021 CFMoto 300NK is uitgerust met meer premium voorzieningen dan zijn grotere broers en zussen. Zo heeft de 400NK geen full-color TFT-display, iets waar de 300NK wel trots op is. De 300NK is ook uitgerust met een set omgekeerde vorken, in tegenstelling tot de standaard telescopische units van de 400NK en 650NK. De CFMoto 300NK deelt hetzelfde platform als de 300SR, een lichtgewicht sportmotor die op meerdere markten furore maakt. Wanneer de 2021 CFMoto 300NK in Europa op de markt komt, zal hij naar verwachting zo’n 2.700 euro moeten gaan kosten.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?