2021 Honda CBR600RR alleen voor de VS?

De Honda CBR600RR is springlevend. Wereldwijd is het een van de succesvolste modellen uit de geschiedenis van Honda. Het succes werd niet in het minst behaald met het Ten Kate-team, dat voor Honda verschillende Supersport-titels heeft gewonnen. Afgezien van kleine updates die regelmatig werden doorgevoerd, was er van een volledig nieuwe CBR nooit sprake. Maar daar komt verandering in.

CycleWorld, het gerenommeerde motorblad uit de VS, heeft de onofficiële plaat ‘gevonden’ van de 2021 CBR600RR. De snelle Honda wordt later dit jaar onthuld. Aan de styling kun je goed zien dat de CBR 1000RR-R Fireblade de bron is geweest waaruit rijkelijk werd geput.

Maar, maar… de Honda CBR600RR voldoet niet aan de Euro5-regelgeving. En het gerucht gaat dat het een Final Edition is, de laatste supersport van Honda . Maar dat de productie van de CBR600RR kan worden stopgezet, betekent niet dat er niets kookt in Tokio.

Sterker nog, het gerucht dat een belangrijke regel in het regelement van het WorldSBK wordt gewijzigd, wordt steeds sterker. Het zou eruit bestaan dat de inhoud van de Koningsklasse toeneemt tot 1100cc. De inhoud van de Supersport-klasse zou kunnen oplopen tot rond de 750/800cc. En dan kan er zo maar weer een CBRxxxRR klaarstaan.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?