2021 Triumph Speed Twin: Wat wil je weten?

De upgrade die nodig was om binnen de Euro 5-grenswaarden te blijven, was de aanleiding voor een aantal belangrijke wijzigingen. De nieuwe Speed Twin heeft nu 100 pk, verfijndere elektronica, een nieuwe voorvork en sportieve remmen.

Er is iets veranderd aan de 2021 Triumph Speed Twin. Veel zelfs, want de update die nodig is om aan de Euro5 te voldoen, is de aanleiding geweest voor een reeks belangrijke wijzigingen. De nieuwe Triumph heeft drie pk meer dan voorheen – het heeft nu een volle 100 pk bij 7.250 tpm, een vollere koppelkromme met een piek van 112 Nm bij 4250 tpm.

Hoe het chassis is veranderd

Andere dingen zijn veranderd en hebben geleid tot verbeteringen in het rijgedrag: aan de voorkant is een 43 mm Ø Marzocchi upsidedown-vork met 120 mm veerweg, achter zitten twee verstelbare stereoschokdempers. Het remsysteem heeft een paar Brembo-remschijven van 320 mm Ø met MS50 radiaal gemonteerde monobloc-remklauwen met vier zuigers, terwijl er achter een schijf van 220 mm Ø zit met een zwevende Nissin-remklauw. Ook nieuw zijn de 17″ 12-spaaks aluminium wielen, waarop Metzeler Racetec RR-banden zijn gemonteerd.

2021 Triumph Street Scrambler: zoethouder tot 2022

Elektronica

Ondanks zijn klassieke uiterlijk zit de 2021 Speed Twin vol technologie en is hij uitgerust met een ride-by-wire-gasklepbedieningssysteem met drie rijstanden: Rain, Road en Sport. Zowel de gasrespons als de tractiecontrole zijn verbeterd en zijn toegankelijk via een knop op het stuur.

DRL Koplampen

Het achterlicht en de richtingaanwijzers zijn led, en de koplamp is voorzien van DRL. Het instrumentenpaneel met twee wijzerplaten bevat een digitaal menu met alle gebruikelijke informatie; een bandenspanningscontrolesysteem is optioneel verkrijgbaar en er is een USB-oplaadaansluiting onder het zadel.

Nieuw uitlaatsysteem

Qua design behoudt de Speed Twin zijn kenmerkende 14,5-liter brandstoftank met knie-uitsparingen, maar de wijzigingen omvatten geborsteld stalen conusdempers, nieuwe geanodiseerde koplamp- en spatbordbevestigingen en nieuwe graphics. Er zijn drie kleuren beschikbaar: Red Hopper, Matt Storm Grey met gele details en Jet Black. De motorfiets zal vanaf eind juli verkrijgbaar zijn.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?