2021 Triumph T100 meer pk

2021 Triumph T100 meer pk. Triumph heeft zijn 1200cc-Bonneville-modellen bijgewerkt voor 2021. De 900cc-serie heeft behalve bijwerkingen ook veel verbeteringen te verstouwen gekregen. Dat komt omdat de T100 Bonneville en andere motoren in deze familie een vermogensstijging krijgen, met 10 pk tot 64 pk @ 7.400 tpm. Het maximum koppel is 80 Nm @ 3.750 tpm. Over het algemeen is het meeste koppel beschikbaar tussen 2.000 en 7.000 tpm, precies waar je het op straat wilt hebben.

De toename van het vermogen komt doordat Triumph de efficiëntie van de motor heeft verbeterd met een krukas met een lagere massatraagheid en lichtere balansassen. De nieuwe motor voldoet ook aan Euro 5 en is zuiniger.

Nieuw: 2021 Triumph T120 Bonneville, T120 Black, Speedmaster en Bobber

Op dit moment zijn er drie nieuwe modellen in de 100-serie. Er is een T100 Bonneville, Street Twin, en Street Twin Gold Line. ABS en uitschakelbare tractiecontrole zijn standaard op al deze modellen.

2021 T100 Bonneville

2021 Triumph T100 Bonneville

Deze versie van de Bonnie heeft in principe dezelfde afwerking als de T120, met retro-zadel, -stuur en -tellers, enzovoort. Triumph heeft nieuwe cartridgevorken en Brembo-remmen toegevoegd en heeft het gewicht met zo’n 4 kilo verlaagd. Triumph zegt dat de T100 Bonneville in maart op de markt komt voor een prijs van € 12.900,- (België: € 11.400,-).

2021 Street Twin

Street Twin

De Street Twin is vergelijkbaar met de T100 Bonneville, maar met gegoten velgen die het prijskaartje verlagen. Dankzij de gegoten velgen (opnieuw ontworpen voor 2021) kan Triumph Pirelli Phantom Sportscomp-banden gebruiken, voor een betere tractie en wegligging. De Street Twin krijgt ook een dikker zadel en net als de T120-modellen heeft hij de rijmodi Rain en Road. De prijs is € 10.800,- (België: € 9.500,-). Hij komt in maart naar Nederland.

2021 Street Twin Gold Line

Triumph Street Twin Gold Line

De Triumph Street Twin Gold Line is een gelimiteerde oplage (slechts 1.000 stuks) van de Street Twin met een high-end afwerking. Mechanisch gezien lijkt hij hetzelfde als het standaardmodel, maar hij heeft een vernieuwd zadel, gegoten wielen en kuipwerk. De marketingtekst zegt: ‘De Street Twin Gold Line-limited edition wordt geleverd met een prachtige matte, saffierzwarte lakafwerking met Triumph Heritage-logo en handgeschilderde gouden striping. De speciale details zijn ook doorgevoerd op de wielen van de Street Twin, met details van machinaal bewerkte spaken en prachtige gouden pinstriping, evenals het nieuwe zijpaneel dat een speciaal Street Twin-logo bevat, waardoor de exclusiviteit van deze gelimiteerde editie nog verder wordt versterkt.’ Hij arriveert in mei in Nederland voor een prijs van € 11.400,- (België: € 10.100,-).

Moet ik betalen voor mijn motor als er betaald parkeren geldt?

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?