2021 Yamaha R6 Race: exclusief voor het circuit

Yamaha heeft de R6 aangepast aan Euro5 en brengt de 600cc-supersport in 2021 exclusief als de Yamaha R6 Race track-only-versie.

Het is gedaan met de Yamaha YZF-R6. Maar niet helemaal: als Yamaha R6 Race blijft de 600cc supersport min of meer bestaan. Op de weg komen we ‘m niet meer tegen, wel op het circuit. Maar ook alleen daar.

Circuitrijders en nationale coureurs kunnen een R6 Race kopen als basis voor hun racer. De R6 heeft een speciale prijs, maar hoe speciaal houdt Yamaha nog even geheim. En de aanschafprijs kun je opschroeven met de racekit vol GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) onderdelen.

Racertest EAB Racing Ten Kate Yamaha YZF-R6 en YZF-R3

De kit bevat het GYTR-elektronicapakket, met een lichtgewicht kabelboom en een programmeerbare ECU. Een speciaal luchtinlaatsysteem verbetert de prestaties van de 2021 Yamaha R6 Race. De Akrapovic titanium-racekit is ontwikkeld om het vermogen te verhogen en het totale gewicht aanzienlijk te verminderen. Roestvrijstalen remleidingen zorgen voor directe feedback en meer gevoel met de remmen. Met de GYTR-ABS-emulator kan de ABS-unit worden verwijderd voor verdere gewichtsvermindering. Ook inbegrepen zijn onderdelen die door de FIM worden voorgeschreven voor het racen, zoals een remhendelbeschermer en een kettingvin. Ook voor de kit geeft Yamaha nog geen prijs af.

2021 Yamaha R6 Race
2021 Yamaha R6 Race

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?