Amerika krijgt Kawasaki Z125

In Japan hadden ze hem al, in Nederland dachten we hem te krijgen, en nu heeft Amerika hem ook; de Kawasaki Z125. En weet je wat? Wij willen hem ook!

Vooruit, meer dan duidelijk van wie ze de formule voor de compacte 125-funbike afgekeken hebben, maar wat maakt het uit? De Honda MSX125 is gewoon een gruwelijk vet apparaatje, of het nu in standaardtrim is of verbouwd tot een scrambler; wij kicken er op.

Overigens komen niet alleen de formule en wat optische zaken overeen tussen de Z125 en de MSX125, want ook technisch vertonen ze gelijkenissen. Beide hebben een 125cc tweekleps viertakt blokje met luchtkoeling, en beide wegen ook zo’n honderd kilo en zijn uitgerust met een vierversnellingsbak. Wel heeft de Kawasaki een – op papier – wat sportiever blokje. Iets grotere boring en een iets hogere compressie, dus naar alle waarschijnlijkheid probeert Kawasaki de volle 11 kW (17 pk) die voor het A1-rijbewijs toegestaan is te benutten, waar de Honda het met 7,1 kW (9,7 pk) doet.

Vooralsnog is er overigens geen enkele solide reden waarom Kawasaki de Z125 naar Nederland zou halen, want een echte verkoopknaller is de Honda MSX ook niet. Maar om hem ons daarom maar te onthouden… zouden we zonde vinden. Wij duimen in elk geval!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?