Bajaj-Triumph: wordt het een Trident 250?

Na talrijke vertragingen, voornamelijk veroorzaakt door corona, begint de in 2020 door Triumph en Bajaj ondertekende samenwerkingsovereenkomst wellicht vruchten af te werpen. Wat wilden Bajaj en Triumph ook alweer van elkaar? In de fabrieken van de Indiase reus zouden Triumph-motorfietsen met een kleine cilinderinhoud worden gebouwd. En het zou wel eens kunnen zijn dat de eerste vrucht van de samenwerking ergens in de komende maanden gepresenteerd gaat worden.

De technische basis is volgens Indiase websites een Pulsar 250, een model dat uiteraard al door Bajaj voor de Indiase markt is gebouwd. De Pulsar heeft als doel, en dat is niet zo moeilijk te raden, om het Royal Enfield heel erg moeilijk te maken. In het segment 250 cc is Royal Enfield namelijk marktleider. En dat zint Bajaj niet.

Test 2022 Triumph Tiger Sport 660

Volgens diezelfde Indiase bronnen zou de kleine Triumph een remake wordt van de neo-retro Trident 660 (op de foto een rendering door de grafische ontwerpers van het Indiase blog). Dit is natuurlijk een bijna verplichte keuze, gelet op de waardering die de Trident 660 sinds z’n presentatie heeft gekregen.

Zoals al vaker is gebeurd in deze specifieke overeenkomsten, wordt de ontwikkeling en engineering gedaan in Engeland door Triumph, terwijl de bouw plaatsvindt in de ‘goedkopere’ Indiase fabrieken. Wanneer is de vraag, maar we gokken op Milaan 2022. Maar het kan ook zijn dat Triumph de Motorshow van New Delhi aangrijpt voor het debuut van de kleine retro.

Mautic Tags

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?