Bimota Tesi H2 voorverkoop geopend in Japan

Motocorse, een dealer in Atsugi, Japan heeft de voorverkoop van de supercharged sportmotor Bimota Tesi H2 uit Rimini op z’n site geopend. De motor moet in januari bij de Japanse dealer in de showroom staan.

De Bimota Tesi H2 staat in 2021 in de showroom van de dealers. Maar in welke maand was onduidelijk. De voorverkoop zou eerst in oktober worden gestart, maar de plannen moesten door Covid-19 worden herzien. Nu lijkt er echter een precieze datum te zijn voor het debuut van de H2-Bimota. Tenminste, aan de andere kant van de wereld.

Bimota Tesi H2: debuut in Japan

Motocorse, een Ducati-dealer in Atsugi is het referentiepunt voor fans van Italiaanse sportmotoren in het land van de Rijzende Zon. Deze dealer kondigt op zijn site aan dat de Tese H2 in jnuari bij hem in de showroom staat. Op zijn site heeft hij inmiddels de verkoop opgestart. Het lijkt erop dat Kawasaki heeft besloten om de eerste modellen ‘thuis’ te verkopen.

De Bimota Tesi H2 wordt verkocht in twee kleuren: carbon black of met de kleuren van de Italiaanse vlag. In de fabriek in Rimini worden slechts 250 stuks geproduceerd, terwijl de motor in Japan door Kawasaki wordt geassembleerd. De prijs? 64.000 euro.

Zie de productieversie van de Bimota Tesi H2!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?