Zie de productieversie van de Bimota Tesi H2!

De release van de Bimota Tesi H2 komt steeds dichterbij. Dus is het geen wonder dat er beeld wordt gelekt dat de supercharged sportmotor in zijn uiteindelijke productievorm laat zien.

Er is niet veel veranderd sinds we de Bimota Tesi H2 voor het eerst zagen op de EICMA in 2019. De basislijnen zoals die in een Italiaanse boutique zijn uitgedacht, zijn in de hele machine gebleven.

De Bimota is gebouwd rond de Kawasaki Ninja H2-blok, met de toevoeging van een beeldbepalend Bimota-ding: de unieke naafbesturing voor. Eindelijk wil Bimota ook praten over de prestaties van de supercharged viercilinder. Wat denk je van 228 pk (170 kW)? En als de Ram Air in werking treedt loopt hrt vermoghen op naar 238 pk (178 kW). Op zich zijn deze cijfers geen verrassing, want het zijn dezelfde vermogenscijfers die ook voor de Kawasaki Ninja H2 worden opgefeven.

Kawasaki-spullen

De Bimota Tesi H2 een interessant om te zien hoe de samenwerking met eigenar Kawasaki uitpakt. In elk geval is alles wat nodig is om de motor te homologeren voor gebruik op straat (bijv. richtingaanwijzers, emissies, enz.) direct door Kawasaki leverbaar. Bimota kan zich volledig concentreren op gedurfde designs. Zo werd Bimota de Tesi H2 ook heel snel op de markt gebracht. En dat is cruciaal voor de heropleving van het merk.

De Tesi H2 wordt in oktober 2020 bij de dealers verwacht. Maar als je er een mee naar huis wilt nemen, heb je €64.000 nodig om hem de deur uit te krijgen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?