BMW: een nieuwe R1200R

Live vanaf de Intermot in Keulen: de nieuwe BMW R1200R. Is het geen plaatje? Wij denken van wel. En dat plaatje heeft nu het nieuwste 1200-boxerblok zoals we dat uit de GS en RT kennen, en die levert in deze R 125 pk bij 7750 toeren per minuut en 125 Nm bij 6500 toeren per minuut. De echte winst zit ‘m vooral in het koppel, dat over het gehele toerenbereik flink is toegenomen. We zien nu aan de voorzijde dus ook een radiateur en het gehele in- en uitlaattraject is onder handen genomen. Kortom: deze R1200R heeft nog steeds een klassiek boxerblok, maar in hedendaagse uitvoering is -ie weer geheel anno 2014.

Qua elektronica is de R1200R uitgerust met nagenoeg alle elektronische snufjes die ze bij BMW op voorraad hadden. Tractiecontrole, twee rij-modi (rain en road) en nog een upgrade naar vier rij-modi waarbij er één te personaliseren is, 

Verder is het gehele uiterlijk aangepast naar moderne maatstaven, maar we zien nog steeds een typische R1200R. Een fraai enkelzijdig opgehangen tienspaaks-achterwiel, het nieuwste ESA, quickshifter en keyless-ride, waarbij één en ander natuurlijk optioneel is.

We updaten dit bericht later in de ochtend met meer foto’s en gaan dan nog iets uitgebreider op de informatie in.

[justified_image_grid ids=20875,20876,20877,20878,20879,20880,20881,20882,20883,20884,20885,20886,20887,20888,20889,20890,20891,20892,20893,20894,20895,20896,20897,20898]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.