BMW G310R geprijsd

BMW Motorrad test ons geduld nog maar weer eens, want allicht zijn wij meer dan benieuwd naar BMW’s kleine eenpits-funfiets. De G310R werd verleden jaar in Milaan op de EICMA gepresenteerd en sindsdien worden we zo langzamerhand behoorlijk ongeduldig. We moet het maar doen met zoethoudetjes zoals nu de prijs.

En het moge duidelijk zijn dat BMW één directe concurrent op het oog heeft voor de 313cc roadster, want de G310R is in veel opzichten net als KTM’s 390 Duke. Oké, onzinvergelijkingen trekken als beide een drieletterige merknaam, beide uit een Duitstalig land, kan ook altijd. Alleen de logische vergelijkingen zijn er ook.

Kijk naar het vakwerkframe, de scherpe lijnen, de urban-uitstraling die beide merken hun kleintjes meegeven. Compacte funfietsen dus, en ook nog eens allebei geproduceerd in India, en dat heeft voordelen met betrekking tot de prijs. BMW zet met 5.300 euro in op een prijs die net wat lager ligt dan de 5.610 euro van de KTM 390 Duke. 

Al hoeft KTM nog niet per se meteen keihard in de tegenaanval, want de 390 Duke heeft voor dat geld niet alleen 10 pk meer dan de BMW, maar de midi-Duke weegt ook minder. Maar ondanks dat we de introductie van BMW’s kleine roadster pas in oktober van dit jaar verwachten, zijn de eerste schoten al wel afgevuurd in de concurrentiestrijd.

Foto’s en video: BMW Motorrad

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.