13 C
Nederland
vrijdag 12 augustus 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

BMW India onthult BMW G 310 RR

De BMW G 310 RR-concept werd voor het eerst getoond in september 2018. Sindsdien hebben BMW en TVS hun werkrelatie opnieuw bevestigd, waarbij ze op gezette tijden dat de kleine sportmotor aanstaande was. De hype bereikte pas echt een hoogtepunt in juni 2022, toen BMW Motorrad India verschillende teaserberichten op sociale media lanceerde om het naderende debuut te promoten.

Na jaren van geduld onthulde BMW op 15 juli 2022 de 2023 BMW G 310 RR op de Indiase markt. De kleine supersport is de nieuwste loot aan de G 310-familie. De sportmotor is gebaseerd op de TVS Apache RR 310. De BMW heeft dezelfde carrosserie als de TVS.

Van de dubbele LED-koplampcluster tot het gedeelde zadel en de hoekige esthetiek, de G 310 RR is het evenbeeld van de Apache. Het enige dat de BMW onderscheidt, is de volledig zwarte standaard- en de M-Performance-kleurstelling. De RR onderscheidt zich van zijn familieleden uit de G 310-serie met rijmodi (track, urban, rain en sport).

BMW G 310 RR: kleine sportmotor op basis van TVS Apache RR 310

Net als de G 310 GS en G 310 R daarvoor, is de G 310 RR uitgerust met TVS’s vloeistofgekoelde 313cc-eencilinder. Deze betrouwbare krachtbron is goed voor 33,5 pk (25 kW) bij 9.700 tpm en een koppel van 27,3 Nm bij 7.700 tpm. De nieuwe RR-variant staat ook op dezelfde 17-inch vijfspaaks wielen en Michelin Pilot Street-banden als zijn single-R broer.

BMW’s nieuwste sportmotor mag dan weinig innovatief zijn, hij blijft in India min of meer ook betaalbaar met € 3.500,- voor het standaardmodel en € 3.750,- voor de Style Sport-uitvoering.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen