EICMA: BMW R1250GS Adventure

BMW’s GS Adventure is een dikke Bertha, maar tegelijk erg wendbaar en zeker geen huiselijk type. Het draait allemaal om het avontuur, of anders wel toeren met een avontuurlijke twist. Met het nieuwe 1250-blok is de Adventure dikker dan ooit. De ShiftCam-technologie maakt het boxerblok smeuïger dan ooit en het soepele karakter past prima bij deze avonturenfiets.

Blitskikker
Iedereen dreunt uit zijn blote hoofd waarschijnlijk alle verschillen met een gewone R1250GS op: dikkere tank (30 i.p.v. 20L), meer windbescherming, spaakwielen en meer veerweg (210/220 i.p.v. 190/200). Het zadel bevindt zich 890 of 910 mm boven de grond en het gewicht stijgt tot 268 kg. Bij BMW ontkom je niet langer aan verschillende varianten. De basis-Adventure is allesbehalve grijs, maar komt wel in Icegrey. De hoofdkleur van de Exclusive is Kalamata metallic. Pardon? Hou het gemakshalve op camouflagegroen. De blitskikker van het stel is de HP in het wit, rood en blauw. Het eendelige endurozadel maakt de show af.

Foto’s: BMW

[justified_image_grid ids=7573,7574,7575,7576,7577,7578]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.