EICMA: BMW C400G(ran)T(urismo)

Zoals je een dikke C600 Sport en C650 GT hebt, levert BMW naast de C400 X nu ook de C400 GT. Net als bij de forse 650 is de G(ran)T(urismo) meer toegespitst op kilometervreters. Het windscherm is een stuk hoger en BMW heeft zelfs een nog hogere ruit in de accessoirelijst. Bagage vindt een plekje onder het zadel en twee losse bagagevakken in het dashboard.

Dikkere kont
De styling is een stuk dikker en volwassener dan de speelse en eigenwijze C400 X. De kont groeide flink door de knipperlichten in het kuipwerk op te nemen. BMW past hetzelfde trucje aan de voorkant toe. Al het polyester voegt wel acht kilo gewicht toe, de C400 GT weegt 212 rijklare kilo’s. Het blok met maximaal 34 pk weet daar wel raad mee. Natuurlijk grossiert deze voor de forens bedoelde scooter in elektronische hulpmiddelen. Dankzij BMW’s Connectivity – wel even de portemonnee trekken voor het 6.5” TFT-scherm – kun je onderweg bellen, naar muziek luisteren en aanwijzingen van het navigatiesysteem doorkrijgen.

Foto’s: BMW

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.