13 C
Nederland
zaterdag 20 augustus 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

EICMA: BMW C400G(ran)T(urismo)

Zoals je een dikke C600 Sport en C650 GT hebt, levert BMW naast de C400 X nu ook de C400 GT. Net als bij de forse 650 is de G(ran)T(urismo) meer toegespitst op kilometervreters. Het windscherm is een stuk hoger en BMW heeft zelfs een nog hogere ruit in de accessoirelijst. Bagage vindt een plekje onder het zadel en twee losse bagagevakken in het dashboard.

Dikkere kont
De styling is een stuk dikker en volwassener dan de speelse en eigenwijze C400 X. De kont groeide flink door de knipperlichten in het kuipwerk op te nemen. BMW past hetzelfde trucje aan de voorkant toe. Al het polyester voegt wel acht kilo gewicht toe, de C400 GT weegt 212 rijklare kilo’s. Het blok met maximaal 34 pk weet daar wel raad mee. Natuurlijk grossiert deze voor de forens bedoelde scooter in elektronische hulpmiddelen. Dankzij BMW’s Connectivity – wel even de portemonnee trekken voor het 6.5” TFT-scherm – kun je onderweg bellen, naar muziek luisteren en aanwijzingen van het navigatiesysteem doorkrijgen.

Foto’s: BMW

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen