BMW vernieuwt scooters

Dat de C-lijn werkelijk vernieuwd is zie je al heel gauw aan de nieuwe uitlaatpartij. Dik en dubbel! Samen met de verbeterde aandrijflijn zorgt dit uitlaatsysteem voor een ander motorkarakter. De nieuwe CVT-tranmissie is met z’n aangepaste overbrengingsverhoudingen, nieuwe voeringen en centrifugaalgewichten verantwoordelijk voor de nu meer soepele koppeling en een fellere respons vanuit stilstand. Het vermogen blijft gelijk: 60 pk bij 7500 toeren per minuut, maar door de nieuwe uitlaatpartij voldoen de BMW’s nu aan de nieuwe ECE R41-04 geluidsnorm. 

Qua vering is er ook het een en ander gesleuteld, met een comfortabeler veergedrag als gevolg. Tenminste, dat is wat BMW claimt. Hoe precies weten we niet, want de veerwegen zijn precies gelijk gebleven. Je blijft nu wel gemakkelijker op de wielen in het geval van een noodsituatie, want ASC (Automatic Stability Control) is in modeljaar 2016 standaard. Interessanter is het SVA-systeem, hetgeen Side View Assist betekent. Het is een dodehoeksassistent en dat betekent een wereldprimeur in motorland, want nooit eerder had een motorfiets zo’n systeem dat tijdens het wisselen van rijbaan met je mee kijkt. In auto’s is dat al jaren gesneden koek.

Qua design is vooral de Sport-uitvoering aangepast. Nieuwe details rond de achterste zijpanelen en een nieuwe achterlichtunit springen in het oog. Beide modellen zijn nu ook voorzien van automatische dagrijverlichting, nieuw vormgegeven instrumenten en nieuwe afwerkingsdetails aan het stuur, terwijl de beweegbaarheid van de standaard is verbeterd.

De BMW C 650 Sport en de BMW C 650 GT worden beide leverbaar in drie kleuren. Voor de BMW C 650 Sport zijn dat mat Valencia Orange metallic, Lightwhite en Blackstorm metallic. De GT doet het met Blackstorm metallic, Frozen Bronze metallic en Lightwhite.

Qua prijs en leverdatum is ons nog niets bekend. We houden je op de hoogte!

 

[justified_image_grid ids=22574,22575,22576,22577,22578,22579,22580,22581,22582,22583,22584,22585,22586,22587,22588,22589,22590,22591,22592,22593,22594,22595,22596,22597,22598,22599,22600,22601,22602,22603,22604,22605,22606,22607,22608,22609,22610,22611,22612,22613,22614]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.