Customs in overvloed, deel 2

Ook de Italianen hebben Biarritz gevonden, om daar haar Scrambler onder de aandacht te brengen. Om de spotlights op dit model te krijgen tijdens Wheels & Waves liet Ducati enkele bouwers los op hun 803 cc luchtgekoelde twin. Zo werd eerder, op de beurs van The Bike Shed, in Londen al de SC-Rumble gepresenteerd, die door Vibrazioni Art Design gebouwd werd. Om deze custom ook op Wheels & Waves te tonen, werd besloten om hem rijdend naar Biarritz te brengen. Onderweg pikte Fred Krugger aan, die van Ducati eveneens de beschikking kreeg over een Scrambler Icon. Hij maakte daar de Magione van, die zijn vuurdoop kende op Wheels & Waves. De Belg begon in 2002 zijn bedrijf en heeft sindsdien een flinke reputatie opgebouwd, waardoor nu ook Ducati graag wilde zien wat Krugger van een Scrambler wist te maken. De Magione kreeg onder meer een andere tank (positie en ontwerp verschilt), leren zadel en een ingekort subframe. Ook de voorvork werd met 45 millimeter verlaagd. Ook de swingarm werd opnieuw ontworpen en ontving de Scrambler een handgemaakte uitlaat. En zoals het een custombouwer betaamt, heeft Krugger heel veel kleine, verrassende details toegevoegd aan de Magione. Kijk maar eens goed in het toegevoegde album.

Foto’s: Ducati

 

[justified_image_grid ids=22225,22226,22227,22228,22229,22230,22231,22232,22233,22234,22235,22236,22237]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?