Damon Hypersport SE & SX: een elektrische motor voor iedereen

De Damon Hypersport SE en SX zijn de nieuwe instappers van het Canadese Damon Motorcycles. De motoren gebruiken als basis het flexibele HyperDrive-platform.

Op basis van het flexibele HyperDrive-platform introduceert Damon Motorcycles de Hypersport SE en SX. Het zijn twee nieuwe instapmodellen, maar niet met minder actieradius en mindere kenmerken. Het bereik is zelfs groter en laadsnelheid, prestaties, veiligheid en ergonomie staan op een hoog niveau. Zegt Damon…

Nieuw platform

De HyperDrive – het flexibele platform – werd begin 2020 op de CES in Las Vegas gepresenteerd. Het won daar de prijs voor de beste innovatie in de motorindustrie. Damon Motorcycles heeft nu wat details van de HyperDrive vrijgegeven. Het platform is in feite een monocoque frame met een elektromotor dat modulair ingezet kan worden.

Damon Hypersport SE
Het HyperDrive-platform

Om dat te laten zien, heeft Damon twee nieuwe versies geïntroduceerd die in Canada minder dan $20.000 kosten: de Hypersport SE en SX. Om de twee versies van elkaar onderscheiden, eerst enkele specs van de HyperSport SX:

  • Actieradius van meer dan 240 km
  • Vermogen van 150 pk
  • Topsnelheid van 150 km/u
  • Accucapaciteit 15 kW
  • Oplaadtijd 2 uur (in een half uur 80%)

De Hypersport SE daarentegen heeft een bereik van 170 km, een vermogen van 100 pk en een topsnelheid van 120 km/u. De 11 kW-batterij wordt in 90 minuten opgeladen of 80% in 20 minuten. De SE en SX zijn uitgerust met dezelfde technologie als de Hypersport SH, dus Co-Pilot, variabele ergonomie en snelladen.

MV Agusta: nieuwe Adventure, 500cc en elektrische motoren

Damon Hypersport SE & SX: Beschikbaarheid, kleuren en prijzen

De Hypersport SE en SX zijn online te bestellen op de website van Damon Motorcycles, met een aanbetaling van € 130,-. Ze zijn verkrijgbaar in twee kleuren: geel en zwart. De prijzen zijn respectievelijk € 14.361,- en € 16.896,-

Daarnaast heeft Damon, om geïnteresseerde motorrijders te ontmoeten, een aanbod van 24, 36 en 48 maanden durende abonnementen met een gegarandeerde restwaarde, (voorwaarden zijn van toepassing, met normale slijtage). Aan het einde van de periode is iedereen vrij om zijn Hypersport te vervangen door een model met een jonger bouwjaar. Dit betekent dat je niet eigenaar van de motor wordt, maar dat je ‘m huurt. Je bent dan wel verzekerd van de nieuwste technologie.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?