De grote Honda offroad-update

Het is bijna juni en dus beginnen sommige fabrikanten hun 2019-modellen al te presenteren. Ja, het is misschien wat vroeg maar voor motoren die offroad en enduro gericht zijn is het vrij gebruikelijk. Honda pakt groot uit.

Laten we maar meteen beginnen met het grootste nieuws: er komt eindeliijk een duaal inzetbare CRF450R! Dit in de vorm van de CRF450L. Een crosser in de basis maar straatlegaal en uitgerust met LED-verlichting, zijstandaard en met een grotere tankinhoud. Niet meer klooien met de aanhanger om bij de baan te komen dus! Eindelijk de offroad Honda waar velen op zaten te wachten.

Het andere nieuwe model is de CRF250RX. Op basis van de 250R heeft Honda een fiets gebouwd die wat meer op enduro gericht is dan hardcore crossen. Dat hebben ze gedaan door een 18 inch achterwiel te monteren met zachtere ophaning en de tankinhoud op te schroeven naar 8,5 liter. Daarbij krijgt hij natuurlijk dezelfde updates die de CRF250R voor 2019 krijgt. Wat die zijn lees je iets verderop.

Updates
Zoals geschreven zijn ook de bestaande modellen onde rhanden genomen. De CRF250R en CRF450R en RX worden allemaal uitgerust met het drievoudig instelbare HRC Launch Control-systeem waardoor je de holeshot waar dan ook makkelijker weet te bemachtigen. Voor de 450R en RX geldt overigens ook dat ze iets meer vermogen en koppel krijgen door een verbeterde cilinderkop en in- en uitlaat. Daarmee zou de vermogensafgifte over het hele toerenbereik iets beter worden. De ophanging is verbeterd en het Renthal Faber stuur kan op vier manieren worden ingesteld.

De CRF250R zou ook beter presteren door de updates aan zijn blok. Door een kleiner gasklephuis zou het vermogen onderin en in het middengebied een boost krijgen. Ook de andere profielen van de nokken en in- en uitlaatkanalen werken daar overigens aan mee. 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.