De Kawasaki H2 in straattrim!

Kawasaki heeft zonet op de EICMA de straatversie van de H2 gelanceerd. Het goede nieuws is dat de straatuitvoering wel standaard met een supercharger komt, maar het vermogen is blijven steken om en nabij de 210 pk, afhankelijk van de invoermarkt. Waarschijnlijk krijgt het Europese model 207 pk. Ter vergelijk: de ZX-10R, met hetzelfde motorblok maar zonder drukvulling, wordt door Kawasaki opgegeven voor 200 pk. De H2R levert volgens Kawasaki maar liefst 310 pk (!!), het racemodel dat op de Intermot werd onthuld.

De supercharger is ietwat dynamisch en kan op twee ratio’s werken zodat de machine bij lagere toerentallen goed rijdbaar is maar bij hogere toerentallen, maximaal 14.000 toeren per minuut, optimaal rendeert.

Het straatmodel komt net zoals de H2R met een compleet elektronicapakket. En dat betekent tractiecontrole, launchcontrole, motorrem-management, ABS, een quickshifter en een elektronische stuurdemper.

De vering van KYB is volledig instelbaar en Brembo verzorgt het zware ankerwerk. 

Geïnteresseerd in dit pk-segment? Mis dan de zonet gepresenteerde Yamaha YZF-R1 en ook de nieuwe 1299 Panigale van Ducati niet! En verder: klik vooral raak in het onderstaande foto-album.

 

 

[justified_image_grid ids=21135,21136,21137,21138,21139,21140,21141,21142,21143,21144,21145,21146,21147,21148,21149,21150,21151,21152,21153,21154,21155,21156,21157,21158,21159,21160,21161,21162,21163,21164,21165,21166,21167,21168]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?