Definitief: Moto Morini 6 1/2 STR en SCR

Naast de X-Cape 650 presenteerde Moto Morini in Milaan de straatmotor 6 1/2, een naked die we twee jaar geleden al in Milaan zagen en die zich nu in zijn definitieve vorm laat zien.

Er zijn twee varianten, met esthetische en positionele veranderingen. De 6 1/2 STR heeft een sportievere set-up en onderscheidt zich door zijn lichtmetalen spaakwielen en lager stuur. De 6 1/2 SCR heeft een scrambler-uiterlijk, met zijn stuur met dwarsstang, spaakwielen (voor tubeless-banden), verhoogd voorspatbord en een klein achterspatbord, een kuipje boven de koplamp en zijpanelen en een zadel met een gestikt rijdersgedeelte.

De technische basis is dezelfde, te beginnen met het stalen buizenframe, aangevuld met een achterbrug van een aluminiumlegering. De wielen zijn 18 inch voor en 17 inch achter, met respectievelijk 120/70 en 160/60-banden.

Kayaba upside-down 43mm-voorvork met 120 mm veerweg, centraal geplaatst Kayaba monoblock achter en 120 mm veerweg. De remmen zijn van Brembo, twee 298mm-remschijven met tweezuigerremklauwen en een 255mm-remschijf achter, het ABS is een Bosch 9.1 Mb en kun je uitschakelen.

Bridgestone Classics: Moto Morini, Ducati en Laverda

De 649cc-staande twin is dezelfde als die van de X-Cape. Het heeft dubbele nokkenassen die acht kleppen bedienen, het levert een vermogen van 60 pk bij 8.250 tpm, een maximumkoppel van 54,9 Nm bij 7.000 tpm. Het haalt een topsnelheid van 175 km/u.

Het instrumentarium maakt gebruik van een tft-kleurenscherm van 5 inch, is uitgerust met Bluetooth-connectiviteit en zal, naast de versie met vol vermogen, ook verkrijgbaar zijn met een vermogen van 35 kW.

Beide motoren hebben een zithoogte van 810 mm, een brandstoftank van 15 liter en een droog gewicht van ongeveer 200 kg.

Prijzen en beschikbaarheid zijn nog niet bekend gemaakt.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?