13 C
Nederland
dinsdag 9 augustus 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Definitief: Moto Morini 6 1/2 STR en SCR

Naast de X-Cape 650 presenteerde Moto Morini in Milaan de straatmotor 6 1/2, een naked die we twee jaar geleden al in Milaan zagen en die zich nu in zijn definitieve vorm laat zien.

Er zijn twee varianten, met esthetische en positionele veranderingen. De 6 1/2 STR heeft een sportievere set-up en onderscheidt zich door zijn lichtmetalen spaakwielen en lager stuur. De 6 1/2 SCR heeft een scrambler-uiterlijk, met zijn stuur met dwarsstang, spaakwielen (voor tubeless-banden), verhoogd voorspatbord en een klein achterspatbord, een kuipje boven de koplamp en zijpanelen en een zadel met een gestikt rijdersgedeelte.

De technische basis is dezelfde, te beginnen met het stalen buizenframe, aangevuld met een achterbrug van een aluminiumlegering. De wielen zijn 18 inch voor en 17 inch achter, met respectievelijk 120/70 en 160/60-banden.

Kayaba upside-down 43mm-voorvork met 120 mm veerweg, centraal geplaatst Kayaba monoblock achter en 120 mm veerweg. De remmen zijn van Brembo, twee 298mm-remschijven met tweezuigerremklauwen en een 255mm-remschijf achter, het ABS is een Bosch 9.1 Mb en kun je uitschakelen.

Bridgestone Classics: Moto Morini, Ducati en Laverda

De 649cc-staande twin is dezelfde als die van de X-Cape. Het heeft dubbele nokkenassen die acht kleppen bedienen, het levert een vermogen van 60 pk bij 8.250 tpm, een maximumkoppel van 54,9 Nm bij 7.000 tpm. Het haalt een topsnelheid van 175 km/u.

Het instrumentarium maakt gebruik van een tft-kleurenscherm van 5 inch, is uitgerust met Bluetooth-connectiviteit en zal, naast de versie met vol vermogen, ook verkrijgbaar zijn met een vermogen van 35 kW.

Beide motoren hebben een zithoogte van 810 mm, een brandstoftank van 15 liter en een droog gewicht van ongeveer 200 kg.

Prijzen en beschikbaarheid zijn nog niet bekend gemaakt.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen